poniedziałek, 4 maja 2015

Cztery dni w Wenecji mój punkt widzenia



Piękna jesteś Wenecjo! Trzeba tu być. Nie ważne w jakim wieku jesteś i kiedy chcesz zobaczyć to miasto ale trzeba  zobaczyć!
Opowiem Wam jak ją zwiedzać. To będzie mój sposób, a raczej nasz. Opowiem o zaletach ale także o wadach - szczególnie gastronomii. 
Niestety. Nie popisali się Włosi. Jedynie pizza, lody i kawa nie zawiodły.

Nie zawiodła też kultura i zabytki. Miasto całe.

Cztery dni wystarczyły, ale zostałabym dłużej. 


Nasz hotel. Locanda Casa Querini. W przystępnej cenie, ze śniadaniami. Tylko pięć pokoików. Kameralnie. Cicho. Ślepa uliczka, turysta tu się raczej nie zapuści. Goście to prawie sami amerykanie. W cichym miejscu 5 minut od Placu San Marco.
Minusem było to, że okno sąsiedzkie było w odległości metra od naszego okna. W pokoju było w nim dość ciemno, ale my wychodziliśmy z domu rano, a wracaliśmy w nocy.


Most westchnień.
Przepływając tu koniecznie się trzeba pocałować się z partnerem. Tak też uczyniliśmy, a nawet dostałam pierścionek- nieoczekiwanie;)


Dziedziniec Pałacu Dożów. 


Jeden w wielu malowniczych, bajkowych kanałów. 


Canal Grande


Widok z mostu Rialto 
Ponte di Rialto





Galeria sztuki współczesnej.



Jeden w wielu kanałów


Sympatyczna rozmowa z rzemieślnikiem. To było fantastyczne zobaczyć jak ręcznie wykonuje się maski na karnawał. Mistrz zachwalał swoją ręczną robotę i narzekał na chińskie wyroby z plastiku. 


To wszystko ręczna robota. Koszt maski od 25 euro - warto za taki oryginał zapłacić.


Wieża zegarowa Torre dell' Orologio 


Nasz gondolier Bruno uwiecznił nas na gondoli. Opowiadał nam po włosku o zabytkach, które mijaliśmy. Coś tam zrozumieliśmy, resztę doczytaliśmy z przewodnika:)

Koszt 35 minutowej przeprawy po kanałach 80 Euro do 18:00, potem 100 Euro.


Na targu w Rialto można było zobaczyć stwory morskie. Te których nie znałam. Długie, płaskie srebrne ryby bez łusek.


Szkoda, że nie mogłam ich spróbować


Targ Rialto 


Targ Rialto 


Potem popłynęliśmy na wyspę Lido. Przewodniki opisują, że są tu najpiękniejsze plaże. Sprawdziliśmy. Osoba, która zachwalała plaże w przewodniku chyba nie widziała plaż bałtyckich ;)
Może szerokie są, ale najpiękniejsze na pewno nie. Piasek szarobury, przy brzegu  trzeba poruszać się w butach ochronnych, bo potłuczone muszle mogą się wbić w stopy. Dość szeroki pas muszlowego piasku do brzegu.
Niemniej jednak to bardzo piękna wyspa ze specyficznym klimatem. Bardzo dobre restauracje, pyszne świeże ryby i ceny niższe niż w Wenecji.


Po wyspie Lido można poruszać się wszystkim. Autobusem ( i tu pasują wszystkie bilety na komunikację miejską), Vespą (własną oczywiście;)), a rowerami za opłatą. 


 Podeszliśmy też do Cinema miejsca gdzie odbywa się  Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji.

Miejsce mnie nie zachwyciło. Wygląda tak:

Międzynarodowy festiwal filmowy w Wenecji uchodzi za najstarszą imprezę filmową na świecie. 



PODSUMOWANIE:

Najgorsza restauracja kilka minut od Bazyliki San Marco ACIUGHETA
na
Campo SS. Filippo e Giacomo - Castello 4357 Venezia 

Omijacie ją szerokim łukiem. Kiedy zobaczyłam kurczaka z frytkami myślałam, że będę  stamtąd wiać. Ale tego było mało. Moja dorada była okolona starymi, twardymi ziemniakami i starą grillowaną papryką - wstyd byłoby mi podać coś takiego, czegoś takiego nie jadłam.

Che figura! 

Zapłaciliśmy za to 40 euro!!!!

Kolejnego dnia poszliśmy do:

 Riva dei Schiavoni

Lepiej. Ale moje risotto z rukolą było mega słone. Byłam tak głodna, że nie oponowałam. Zagryzałam niesłonymi krewetkami. 

Zapłaciliśmy 50 euro za 2 dania i wodę. Do rachunku doliczono nakrycie - coperto 4 euro i 12% obsługi.

Reasumując, ja osoba bezglutenowa musiałam zdać się na pizzę, bo świeża i chrupiąca.

Zdarza się, że restauracje mają menu turystyczne i to jest w porządku. Inne informują, że nie pobierają opłat za coperto.


Następnym razem poszukamy mieszkania z aneksem kuchennym, aby na kolację zjeść świeże produkty zakupione na targu w Rialto.



Nie zawiedzie Was: kawa, pizza i lody oraz restauracje w na wyspie Lido.

Zwiedzanie: 

Pałac Dożów i Piazza San Marco najlepiej zwiedzać z samego rana. tzn otwierają od 9:45 i o tej porze najlepiej podejść. 

Tak zrobiliśmy intuicyjnie i to się sprawdziło. Kolejki do zabytków kiedy przyjeżdżają wycieczki jednodniowe są ogromne.

Do Bazyliki wchodzi się za darmo, ale w środku chcąc coś zobaczyć trzeba płacić 5 i 3 euro za obiekty. 

Potem można "zniknąć" w uliczkach z kanałami, gdziekolwiek się nie pójdzie zawsze natrafi się na zabytkowy kościół lub palazzo.

Mnie najbardziej podobał się przepływ tramwajem Vaporetto po kanale Canal Grande - obowiązkowo trzeba to zrobić.
oraz Galeria Peggy Guggenheim.



32 komentarze:

  1. Piekna podróż mimo Twoich wpadek z jedzeniem.
    Szkoda, że nie wiedziałam, że się wybierasz, poleciłabym Ci pewne miejsca.
    Niestety w całych Włoszech, a także w innych krajach najczęściej trafia się na takie byle jakie jedzenie, jeżeli się do tego wcześniej nie przygotujesz.
    W takim wypadku my jadamy na targach albo kupujemy jedzenie na targu i zjadamy w hotelu z widokiem na okolicę.
    A poza tym kocham Wenecję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest to, że dziewczyna z hotelu nam je polecała- pozmyślam sobie, że tubylec wie gdzie pójść;)

      Usuń
  2. Wspaniała wycieczka !! Zazdroszczę i mam nadzieję, że kiedyś wybiorę się do Wenecji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super majówka! :) pięknie, szkoda że nie dokońca pysznie.... Fantastyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna wycieczka, pozazdrościć, jeszcze nigdy nie byłam w Wenecji.... chociaż z opowiadań wiem, że jest piękna.
    Szkoda tylko, że z tym jedzeniem był taki problem. Odkąd, jestem na bg napotykam tylko takie problemy, jak pytam o potrawy bez glutenowe to kelnerzy patrzą na mnie jak na kosmitkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Doświadczenia kulinarne nieciekawe, smutne to. Widoki za to piękne, co udało się uchwycić na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Doświadczenia kulinarne nieciekawe, smutne to. Widoki za to piękne, co udało się uchwycić na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę Wenecji, oj zazdroszczę, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale mieć takie bajkowe wspomnienia na całe życie, szczególnie kiedy się jest na takiej wycieczce z ukochaną osobą :)
    To nieźle się wykosztowaliście w tych restauracjach. Jakby jedzenie było pyszne to by się przynajmniej nie żałowało wydanych pieniędzy. Dobrze, że chociaż pizza była dobra, chociaż skoro nie możesz jeść glutenu to pewnie opłaciłaś to zdrowiem :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wspomnienia, cudne zdjęcia :) Tam jeszcze nie dotarłam, a chciałabym, chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam w Wenecji na jeden dzień podczas majówki dwa lata temu. Stwierdzam, że to zdecydowanie za krótko by poznać to malownicze miejsce. Odczucia mam podobne. Zabytki piękne, kanały cudowne, ale kuchnia pozostawia wiele do życzenia. Typowo pod turystów, by jak najwięcej zarobić jak najmniejszym kosztem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, nigdy tam nie byłam, ale może kiedyś mi się uda. Wspaniała podróż i wspaniałe przeżycia :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. znajome miejsca;) Wenecję wspominam z pewną nutą sentymentu, ale nie przywiązałam się do tego miejsca. Być może również ze względu na jakość obsługi w restauracjach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wenecję odwiedziłam z 3 lata temu i fajnie jest ją na nowo zobaczyć :)
    Piękne miejsce pod względem architektury. Pamiętam jak w którymś miejscu zamówiłam spaghetti carbonara było tak tłuste, że po posiłku długo mnie trzymało uczucie zamulenia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie! Jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowna wycieczka, zazdroszczę! Piękne miejsce, cudowne fotografie zrobiłaś :) Może będzie mi dane kiedyś zobaczyć Wenecję :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Przypomniałaś mi Wenecję:-) Ja byłam w sierpniu, w samym środku sezonu. Jednak był to wypad jednodniowy samochodem. Muszę tam jeszcze wrócić na dłużej:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze chciałam spytać jak zamawiałaś hotel? Przez booking.com czy coś innego?

      Usuń
    2. Tak, przez booking.com

      Usuń
  17. Cudowne zdjęcia ,zachwycające ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za ten post. Przeniosłam się w inny świat. Śliczne zdjęcia, piękne miejsca i tyle romantycznych zakątków :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak pięknie :) Fantastyczne zdjęcia, widać, że wycieczka udana, a Wenecja ma w sobie coś magicznego, coś co przyciąga,nawet patrząc tylko na zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne zdjęcia! Aż mam ochotę wsiąść w samolot i natychmiast tam polecieć :D A Wenecja marzy mi się od dawna, więc po Twojej relacji czuję się jeszcze bardziej zachęcony :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wenecja-moje ulubione miasto, do którego muszę jeszcze kilka razy w życiu wrócić:)
    kulinarnie rzeczywiście nie zachwyca-propozycje dla jednorazowych turystów
    jadłam tu najgrszą na swiecie pizzę (w połowie wymiękłam, co mi się w życiu nie zdarzyło) oraz najgorsze na świecie tiramisu-szok i koszmar
    na szczęście nocujemy w apartamentach i sami żywimy się owocami morza kupionymi właśnie u "naszego" sprzedawcy:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wenecja jest wyjątkowa. Mnie zdziwiło, że człowiek na miejscu dopiero sobie uświadamia, że to naprawdę jest miasto na wodzie. Dopiero kiedy się widzi łodzie-karetki, łodzie-wozy stażackie czy policyjne czy nawet karawany.... zdajemy sobie sprawę jakie to trudne....Z tymi knajpami to już się nauczyliśmy, że należy szukać małych knajpek z daleka od głównych traktów turystycznych, gdzie stołują się miejscowi...

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne zdjęcia. Kiedyś mi się wydawało, że Wenecja jest przereklamowana, ale jako, że spędziłam sporo czasu w okolicy i miałam okazję często bywać zmieniłam zdanie- szczególnie gdy natrafi się na moment, gdy nie ma turystów. Niesamowite miasto.

    OdpowiedzUsuń