niedziela, 28 października 2012

Rosyjskie bliny z kawiorem


J
edną partię blinów smażyłam na oleju, drugą bez oleju. Uważam, że smaczniejsze są smażone bez oleju. Puszyste i bez tłuszczu. No chyba, że dysponujecie masłem klarowanym, choć ja osobiście go nie lubię. Nie smakuje mi. Bliny można jeść na słodko z konfiturą jak i w tradycyjnej rosyjskiej wersji ze śmietaną i kawiorem. 



Składniki:

1/2 szklanki mąki gryczanej
1 i 1/2 mąki razowej (ja dałam orkiszową razową)
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki cukru
szklanka mleka
4 jajka
20 g świeżych drożdży
olej do smażenia 


Przygotowanie:

Oddziel żółtka od białek.
Mąkę gryczaną zmieszaj z ciepłym mlekiem dodaj pokruszone w palcach drożdże i cukier. Odstaw, aby zaczęło rosnąc. Po ok. 30 minutach dodaj mąką razową, żółtka i sól. Wymieszaj i odstaw aby ciasto ponownie wyrosło. Kiedy minie ok. godziny ubij białka na sztywną pianę i dodawaj łyżką do ciasta. Powstanie niesamowicie puszyste lekkie ciasto. 
Smaż z obu stron. 
Podawaj z gęstym jogurtem lub kwaśną śmietaną na wierzch połóż pół łyżeczki kawioru



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz